اقامت روسیه با خرید ملک

اقامت دایم روسیه

اگر همواره قصد نقل‌مکان به روسیه را دارید، اکنون زمان اخذ اقامت سرمایه گذاری این کشور فرا رسیده است. با وجود بوروکراسی آشکار موجود در این کشور، بسیاری از متقاضیان خارجی که تمایل به زندگی و اقامت در روسیه را داشتند، سراغ جای دیگری برای اقامت رفتند. حالا، همه‌چیز در حال تغییر است.

اقامت روسیه با خرید ملک

طرح پیشنهادی جدیدی که از سوی وزیر اقتصاد روسیه برای اخذ اقامت روسیه با خرید ملک مطرح شده است، به افراد غیر روس اجازه می‌دهد تا با خرید املاک و مستغلات در این کشور اقامت دائم روسیه را کسب کنند. طبق گزارش روزنامه «ایزوستیا»، این لایحه پیشنهادی طوری برنامه‌ریزی شده که اقتصاد روسیه را با جذب سرمایه‌گذارانی از سرتاسر دنیا ارتقاء می دهد. این لایحه تا ماه جولای 2021 تصویب و اجرایی خواهد شد. استیصال و سردرگمی طولانی‌ مدت افراد خارجی در روسیه که باید به طور منظم کشور را ترک می‌کردند تا با ویزای جدید مجدداً وارد شوند، اکنون با اخذ اقامت دائم روسیه به پایان خواهد رسید. این قانون جدید می‌تواند مشکل افراد خارجی را به طور کامل حل کند.

اقامت روسیه از طریق خرید ملک

طبق اظهارنظر تیم مطبوعاتی وزارت اقتصاد روسیه، هدف قانون جدیدی که برای اقامت روسیه با خرید ملک مطرح شده “برانگیختن” سرمایه‌گذاری در کشور و “تسهیل” دسترسی افراد خارجی به اقامت در روسیه است. وزارت اقتصاد روسیه اعلام کرد: «درباره این مورد، وزیر اقتصاد یک پیش‌نویس از این قانون را به منظور تصویب آماده کرده، تا افراد خارجی بتوانند با سرمایه‌گذاری در روسیه اقامت دائم این کشور را اخذ کرده و بدین وسیله باعث رشد اقتصادی شوند.»

شرایط اقامت روسیه 2020

هنوز ضوابط و شرایط اقامت روسیه با خرید ملک مشخص نیست، و روابط عمومی وزارتخانه اقتصاد به روزنامه ایزوستیا گفته است که این شرایط را دولت معین خواهد کرد. ایوان یوشکوف، کارشناس امور مالی از دانشگاه مسکو، گمانه‌زنی کرده است که حداقل سرمایه برای پذیرش در این برنامه اقامتی بسته به منطقه سرمایه‌گذاری در کشور می‌تواند متفاوت باشد.

نکته مهم: اخذ اقامت با خرید ملک در کشورهای اروپایی کار رایجی است. برای مثال، در اسپانیا، با خرید ملک به ارزش حداقل 500 هزار یورو می‌توان برای خود و خانواده اقامت دائم این کشور را اخذ کند. در سایر کشورها، مانند قبرس، با سرمایه‌گذاری در بخش املاک و مستغلات به صورت مستقیم پاسپورت این کشور را می‌توان به دست آورد.

سیاست آزادسازی اقامت روسیه

سیاست لیبرالی اقامت روسیه با خرید ملک، بخشی از گرایش‌های جدید دولت روسیه است. در سال‌های اخیر، این کشور فرآیند اخذ ویزا را تسهیل نموده و برای شهروندان برخی از کشورها ویزای الکترونیکی صادر می‌کند. اخیراً با امضای یک قانون به دست ولادیمیر پوتین رییس‌جمهور روسیه که به خارجی‌ها اجازه می‌دهد بدون چشم‌پوشی از ملیت اصلی خود شهروندی و اقامت روسیه را به دست بیاورند، این سیاست تسهیل‌گری حتی به اخذ شهروندی روسیه نیز گسترش پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید: راهنمای اخذ پاسپورت قبرس

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *