, ,

با پاسپورت ترکیه بدون ویزا به حوزه شینگن سفر کنید

شهروندان ترکیه

در دسامبر 2013، قراردادی بین کشور ترکیه و اتحادیه اروپا منعقد شد که طی آن به تدریج شهروندان کشور ترکیه بتوانند بدون نیاز به ویزا به کشورهای حوزة شینگن سفر کنند. انتهای سال 2019، رییس‌جمهور ترکیه اعلام نمود که امیدوار است که با عمل کردن به تمامی شرایط قرارداد آن را نهایی کند. هفتة گذشته، وزیر امور خارجة ترکیه به شهروندان شش کشور دیگر اروپایی اجازه داد تا بدون ویزا به این کشور سفر کنند؛ شهروندان اتریش، بلژیک، هلند، لهستان، اسپانیا و بریتانیا. از دوم مارچ 2020 شهروندان کشورهای فوق به آن کشورهای اروپایی می‌پیوندند که پیش از این اجازة ورود بدون ویزا را به مدت 90 روز طی بازة زمانی 180 روزه به کشورهای ترکیه داشته‌اند؛ یعنی آلمان، فرانسه، ایتالیا، فنلاند، سوییس و سوئد.

این اقدام کشور ترکیه، قدمی در جهت بهبود روابط گردشگری، تجارت و فرهنگی بین این کشور و اتحادیة اروپا و بریتانیا به حساب می‌آید، اما ترکیه به عنوان قدم آخر منتظر اتحادیة اروپاست تا اجازه دهد شهروندانش بدون ویزا بتوانند به کشورهای حوزة شینگن سفر کنند. از هر طرف که به این اقدام نگاه شود، می‌توان حرکتی مثبت را برای هر دو طرف مشاهد نمود. با توجه به صنعت گردشگری ترکیه که از قبل شرایط مساعدی را می‌گذراند، با این حرکت اثرات مثبت تجاری و فرهنگی را می‌توان انتظار داشت.
طی سال‌های گذشته، کشور ترکیه تا این حد نزدیک به انجام کامل این قراداد نبوده و متقاضیانی که به اخذ پاسپورت ترکیه فکر می‌کنند، می‌توانند امیدوار باشند که به زودی با پاسپورت این کشور اجازه خواهند داشت به تمام اروپا بدون ویزا سفر کنند. هم‌اکنون با سرمایه‌گذاری 250هزار دلار آمریکا در بخش املاک و مستغلات ترکیه می‌توان به شهروندی این کشور درآمد.

حتما بخوانید: خرید پاسپورت ارزان

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *