خرید ملک در دومینیکا

خرید خانه در دومنیکن

خرید خانه در دومینیکا

جزیره کوچک و زیبای دومینیکا واقع در حوزه کارائیب، با سواحل شنی چشم‌نواز، کوه‌های سرسبز، جنگل‌های گرمسیری شگفت‌انگیز و محلی برای ورزش‌های آبی و پیاده‌روی آماده جذب سرمایه‌گذارانی است که قصد خرید ملک و در نهایت اخذ پاسپورت این کشور را دارند. مردم این کشور با ملیت‌های متفاوتی از قبیل انگلیسی، فرانسوی و بومی در کنار هم زندگی می‌کنند. دومینیکا تنها جزیره‌ای در کارائیب است که هنوز افراد بومی پیش از کشف آمریکا توسط کریستف کلمب که «کالیناگو» نام دارند، در آن سکونت دارند. جمعیت این جزیره حدود 73000 نفر می‌باشد.

مدارك لازم جهت خريد ملك در دومینیکا

هر فرد خارجی جهت خرید ملک در دومینیکا مدارکی را باید ارائه نماید. اغلب خریداران خارجی ملک در دومینیکا برای کسب اقامت و شهروندی دومینیکا اقدام به خرید ملک در این جزیره زیبا می‌نمایند. پیش از آماده سازی مدارک برای خرید خانه در دومینیکا ابتدا باید ملک مورد نظر را انتخاب نموده و با استخدام یک وکیل مجرب مراحل کار را برای انعقاد یک قرارداد خرید ملک قانونی آغاز کنید. پس از به توافق رسیدن برای خرید ملک در دومینیکا، خریدار خارجی باید مدارک ذیل را همراه داشته باشد:

  1. سوابق مالی یا گردش حساب بانکی؛ خریدار خارجی ملک در دومینیکا باید از کشور زادگاه خود تمامی مدارک مالی خود را به صورت تأیید شده در اختیار داشت باشد و یک حساب بانکی در کشور دومینیکا افتتاح نموده تا سرمایه خود را به آن انتقال دهد. خرید خانه در دومینیکا با پولی صورت می‌گیرد که خریدار به یکی از بانک‌های این کشور از پیش واریز نموده باشد.
  2. گواهی عدم سوءپیشینه؛ خریدار خارجی هر ملک در کشور دومینیکا باید اثبات نماید که در کشور زادگاه خود و همچنین در کشور دومینیکا دارای هیچ گونه سوءپیشینه‌ای نمی‌باشد. در نتیجه، هنگام خرید ملک وی باید گواهی عدم سوءپیشینه خود را ارائه نماید.
  3. پاسپورت؛ به طور قطع هر خریدار خارجی به دلیل این که هنوز مدارک شناسایی خود را در دومینیکا دریافت نکرده است، باید یک مدرک شناسایی معتبر ارائه نماید. این مدرک پاسپورت یا گذرنامه وی می‌باشد که باید دارای اعتبار کافی نیز باشد.
  4. نامه تأیید از یک کارگزار مشاور املاک؛ برای خرید خانه در کشور دومینیکا می‌بایست حتماً یک کارگزار املاک خریدار را معرفی نموده تا مراحل خرید به صورت قانونی طی شده و شک و شبهه‌ای باقی نماند.
  5. مدارک دیگر؛ افراد خارجی که قصد خرید یک ملک را در کشور دومینیکا دارند، ممکن است برای ثبت قانونی آن ملک احتیاج به مدارک دیگر و یا اطلاعات شخصی بیشتری داشته باشند.

برای خرید خانه در دومینیکا چقدر پول لازم است؟

قیمت ملک در کشور دومینیکا مانند هر کشور دیگری متغیر و وابسته به مکان و کاربری آن ملک مورد نظر می‌باشد. مبلغ خرید ملک در دومینیکا در روزو، پایتخت این کشور، به طور معمول بیش از هر جای دیگر در این جزیره زیبا می‌باشد. از آنجا که اکثر افراد خارجی برای کسب اقامت و اخذ پاسپورت دومینیکا خواهان خرید ملک در این کشور هستند، باید حداقل هزینه مورد نظر توسط دولت دومینیکا را برای خرید یک ملک بپردازند تا بتوانند از مزایای حق شهروندی این کشور بهره‌مند شوند. طبق آخرین قوانین مهاجرتی کشور دومینیکا، هر سرمایه‌گذار می‌بایست یک ملک تأیید شده از سوی دولت دومینیکا را به ارزش حداقل 200 هزار دلار آمریکا خریداری نماید تا بتواند برای خود و خانواده‌اش در‌خواست اخذ شهروندی دومینیکا را ارائه نماید. بنا بر این، در صورتی که خریدار ملک بخواهد با سرمایه‌گذاری خود در بخش املاک در دومینیکا شهروندی این کشور را نیز تصاحب کند، باید حداقل 200 هزار دلار آمریکا برای خرید خانه هزینه نموده و تا 5 سال آن ملک را حفظ نماید.

هزینه‌های جانبی خرید ملک در دومینیکا

مانند هر معامله دیگر در هر کجای دنیا، خرید ملک در دومینیکا نیز علاوه بر مبلغ خالص ملک هزینه‌های جانبی دیگری را نیز خواهد داشت. هزینه‌های جانبی خرید ملک در دومینیکا به شرح ذیل می‌باشد:

  • هزینه حقوقی انتقال ملک؛ 3 درصد از مبلغ کل ملک
  • هزینه دولتی خرید ملک؛ 5 درصد از مبلغ کل ملک
  • هزینه بیمه؛ 1 درصد از مبلغ کل ملک
  • هزینه تمبر: 4 درصد از کل مبلغ ملک

قابل ذکر است که تمامی هزینه‌های فوق باید توسط خریدار ملک پرداخت شود. در صورت فروش خانه پس از 5 سال، در صورتی که خریدار بخواهد شهروندی دومینیکا را حفظ نماید، این مبالغ برعهده خریدار جدید خانه خواهد بود.

قیمت خرید ملک در دومینیکا

نکات خرید ملک در دومینیکا

برای خرید ملک در دومینیکا، برای یک فرد خارجی نکاتی لازم است که باید پیش از خرید ملک به آن ها توجه نماید. مهم‌ترین آنها به شرح زیر است:

  1. خرید ملک در کشور دومینیکا باید با تأیید یک کارگزار رسمی املاک مورد معامله قرار بگیرد. این کارگزار حتماً باید از طرف دولت دومینیکا تأیید شده باشد.
  2. استخدام وکیل مجرب برای خرید ملک در هر کشوری از الزامات یک معامله قانونی به حساب آمده و بهتر است که خریدار ملک در دومینیکا نیز این مسیر را در پیش بگیرد.
  3. در کشور دومینیکا مالیاتی برای ملک وجود ندارد و تنها باید عوارض شهرداری را سالیانه به شهرداری پرداخت نمود. میزان این عوارض بسته محل ملک و کاربرد آن دارد و از 1.25 درصد کل ارزش ملک تجاوز نخواهد کرد.
  4. در صورتی که خریدار ملک بخواهد از طریق سرمایه‌گذاری در بازار املاک دومینیکا برای خود و خانواده‌اش شهروندی این کشور را اخذ نماید، مجبور است تا ملک خریداری شده را به مدت 5 سال حفظ نموده و در صورت تمایل پس از آن به فروش رساند.
  5. مدت زمان فرآیند ثبت ملک به نام خریدار در کشور دومینیکا حدود 19 تا 65 روز کاری طول خواهد کشید و پس از آن، ملک به صورت قانونی در اختیار خریدار قرار خواهد داشت.

آیا با خرید ملک در دومینیکا می‌توان اقامت گرفت؟

در حال حاضر، در سال 2020، دولت دومینیکا برنامه اخذ اقامت و شهروندی از طریق خرید ملک در دومینیکا را برای سرمایه‌گذاران خارجی در دسترس گذاشته است. اگر به صورت خلاصه بخواهیم شرایط اخذ اقامت و تابعیت کشور دومینیکا را از طریق خرید ملک و هزینه‌های آن را شرح دهیم، به صورت زیر است:

  • سرمایه‌گذار می‌بایست یک ملک تأیید شده از سوی دولت دومینیکا را به ارزش حداقل 200 هزار دلار آمریکا خریداری نماید.
  • هزینه دیگر، مبلغی است که در صورت تأیید و قبول درخواست متقاضی به عنوان «هزینه دولتی» اخذ خواهد شد و به شرح زیر است:
    • برای فرد مجرد 25 هزار دلار آمریکا
    • برای متقاضی اصلی و همسرش 35 هزار دلار آمریکا
    • برای یک خانواده تا 4 نفر (متقاضی اصلی و حداکثر 3 وابسته خانوادگی) 35 هزار دلار آمریکا
    • برای یک خانواده تا 6 نفر (متقاضی اصلی و حداکثر 5 وابسته خانوادگی) 50 هزار دلار آمریکا
    • برای خانواده‌ای حداقل هفت نفره یا بیشتر (متقاضی اصلی و حداکثر 6 وابسته خانوادگی) 70 هزار دلار آمریکا
  • در آخر، مبالغی نیز با عنوان «هزینه‌های اضافه» که به شرح ذیل است، دریافت می‌گردد:
    • هزینه بررسی پرونده: 1000 دلار آمریکا برای هر نفر
    • هزینه ارزیابی و راستی‌آزمایی پرونده: 7500 دلار آمریکا برای متقاضی اصلی و 4000 دلار برای هر فرد بالای 16 سال در پرونده
    • هزینه صدور پاسپورت: 1200 دلار آمریکا برای هر نفر

وکیل جهت خرید ملک در دومینیکا

با توجه به انتقال مبلغ بالایی که برای خرید ملک در دومینیکا باید صورت بگیرد، بهتر است که خریدار تمامی مراحل خرید ملک از ابتدا تا انتها را به دست وکلای مجرب و قابل اطمینان بسپارد. مجموعه «EndVisa» با سال‌ها تجربه در امور حقوقی خرید ملک در کشورهای مختلف، به خصوص کشورهای حوزه کارائیب، همواره در خدمت آن دسته از سرمایه‌گذارانی بوده است که بهترین‌ها را همواره می‌خواهند. مجموعه ما با ارتباط مستقیم با وکلای مورد تأیید کشور دومینیکا خرید ملک در این جزیره زیبا را کاملاً به صورت مطمئن و قانونی پیش برده و خاطری آسوده را برای سرمایه‌گذار در هر مرحله از فرآیند کار فراهم می‌آورد. برای اطلاعات بیشتر و راهنمایی‌های تکمیلی به کارشناسان ما تماس بگیرید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *