ورود بدون ویزا به چین با پاسپورت دومینیکا

دولت کشور دومینیکا با مقامات چینی به تازگی تعهدنامه‌ای را امضا کردند که به شهروندان چین و دومینیکا اجازه می‌دهد بدون اخذ ویزا به کشورهای یکدیگر سفر کنند. این توافق از ۲۲ نوامبر اجرایی شده است.

نخست وزیر دومینیکا، آقای روزولت اسکریت، و فرستاده ویژه چین به کشور دومینیکا، لین ژیان‌جیانگ، بر سر موافقت‌نامه‌ای به توافق رسیدند که در آن تمامی دارندگان پاسپورت دومینیکا از این شرایط بهره خواهند برد.

لغو محدودیت ویزا بین دو کشور تاثیرات فوری خود را بر روابط چین و دومینیکا گذاشته است. روزولت اسکریت طی اظهارنظری اعلام کرد که معافیت اخذ ویزا بین کشورهای چین و دومینیکا باعث ارتقای روابط با چین خواهد شد.

او اضافه کرد: “این توافق به طور آشکاری یک ملاحظه و لطف ویژه از سوی دولت چین طی دوره همه‌گیری کووید است که باعث شده ما مفتخر به امضای این قرداد بشویم.”

فرستاده ویژه چین به دومینیکا نیز طی اظهار نظری گفت: “با چنین توافقی دولت چین قصد دارد رابطه دوجانبه بین دو کشور را برای مردم آنها جهت سفر آزادانه به نقطه جدید و مناسبی برساند. امیدوارم با اجرای این معاهده ارتباط بین مردم چین و دومینیکا افزایش یافته و دوستی دولت‌ها نیز به سطح جدیدی برسد.”

دولت دومینیکا و چین از سال ۲۰۰۴ رابطه رسمی خود را آغاز کرده بودند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *