آب و هوای دومنیکا

کشور دومنیکا (Commonwealth of Dominica) در اصل جزیره‌ای کوچک و زیبا واقع در منطقه دریای کارائیب است که در کنار جزایر دیگر بخشی از جنوب شرقی آمریکای شمالی را از مرز اقیانوس اطلس شمالی جدا کرده‌اند. مردم این کشور با ملیت‌های متفاوتی از قبیل انگلیسی، فرانسوی و بومی در کنار هم زندگی می‌کنند. دومینیکا تنها جزیره‌ای در کارائیب است که هنوز افراد بومی پیش از کشف آمریکا توسط کریسف کلمب که «کالیناگو» نام دارند، در آن سکونت دارند. جمعیت این جزیره که 750 کیلومتر مربع وسعت دارد، حدود 73000 نفر می‌باشد.

حوزه کارائیب جزو مناطق گرمسیری دنیا به حساب می‌آید. البته مانند کشورهای خط استوا در همه نقاط این منطقه شاهد جزیره‌های گرمسیری با جنگل‌های بارانی نیستیم و مناطقی در این حوزه نیز یافت می‌شود که در بخشی از سال اقلیم خشکی را تجربه می‌کنند. برای افرادی که می‌خواهند برای سیاحت یا ادامه زندگی به دومنیکا سفر کنند، آب و هوای این کشور می‌تواند تعیین کننده باشد. به طور معمول، بسیاری از افرادی که در کشورهای سردسیری یا معتدل زندگی می‌کنند، سفر یا اقامت در دومنیکا تجربه جدیدی را برای آنها رقم خواهد زد. در ادامه این مقاله کوتاه، به آب و هوای جزیره زیبای دومنیکا می‌پردازیم. چهار فصل سال را در آنجا مرور خواهیم کرد، تا مسافرانی که برای گردش به این جزیره می‌روند و یا سرمایه‌گذارانی که قصد دارند در این کشور سرمایه‌گذاری کرده و تابعیت دومنیکا را بگیرند، بیشتر با شرایط جوی این جزیره آشنا شوند.

آب و هوای دومینیکا

دومینیکا جزو یکی از معدود کشورهایی در دنیا است که دارای آب و هوای گرمسیری همراه با جنگل‌های بارانی می‌باشد. دمای هوای جزیره دومنیکا در طول سال به طور حدودی ثابت است و گرم و شرجی باقی می‌ماند. در فصل زمستان، دمای هوا حدوداً بین 21 تا 28 درجه سانتی‌گراد (69 تا 82 درجه فارنهایت) متغیر بوده و در ماه‌های تابستان این درجه حرارت به 23 تا 30 درجه سانتی‌گراد (73 تا 86 درجه فارنهایت) خواهد رسید.

در جدول زیر، می‌توانید متوسط دمای سالیانه پایتخت دومنیکا، یعنی شهر «روزئا» را مشاهده کنید:

وضعیت آب و هوای دومینیکا

فصل خشک در دومنیکا از ماه فوریه آغاز شده و تا انتهای ماه می به طول خواهد انجامید. پس از آن، یعنی از ماه جون تا اکتبر فصل باران‌های موسمی در دومنیکا جریان دارد. فصل بهار، یعنی از فوریه تا مارس، خشک‌ترین فصل این جزیره به حساب می‌آید. بیشترین میزان بارندگی را در دومنیکا در طول فصل تابستان و بین ماه‌های آگوست تا دسامبر شاهد هستیم.

متوسط بارندگی سالانه در کشور دومنیکا حدود 1900 میلی‌متر (75 اینچ) در سواحل آن و 5000 میلی‌متر (197 اینچ) در داخل جزیره می‌باشد. طوفان‌های زیادی معمولاً در سواحل جزیره دومنیکا اتفاق می‌افتد که معمولاً از سمت اقیانوس اطلس و در ماه‌های تابستان، یعنی بین ماه جون و اکتبر رخ می‌دهند. در فصل خشک، در جزیره دومنیکا، همچنان شاهد باران‌های موسمی خواهیم بود، ولی این بارندگی با شدت و مدت کمتری نسبت به باقی سال در این کشور اتفاق می‌افتد.

در جدول ذیل، متوسط بارندگی و تعداد روزهای بارانی در پایتخت کشور دومنیکا، یعنی «روزئا»، به تفکیک در هر ماه آورده شده است:

وضعیت بارندگی در دومینیکا

بهترین زمان رفتن به دومنیکا

جزیره دومنیکا بین دیگر جزایر دریای کارائیب که تعدادشان هم کم نیست، یکی از دیدنی‌ترین آنها به حساب می‌آید. برای گردشگرانی که محیط آرام و بکر برای آنها خوشایند است، سفر به کشور دومینیکا تجربه منحصر به فردی خواهد بود. با توجه به شرایط آب و هوایی جزیره دومنیکا که در بالا شرح آن رفت، می‌توان فهمید که بهترین زمان سفر به جزیره زیبای دومنیکا در فصل بهار است. در این فصل، شدت بارندگی و تعداد بارندگی‌ها نسبت به فصل‌های دیگر کاهش می‌یابد. این فصل خشک، از ماه فوریه آغاز شده و تا اواخر آوریل به طول خواهد انجامید. پس بهتر است که گردشگران برای رزرو بلیط و هتل در این بازه زمانی اقدام نمایند.

هزینه سفر برای هر مسافری به مدت آن سفر و همچنین انتخاب‌های آن مسافر بازمی‌گردد. در هر حال، عمده هزینه‌های سفر به دومینیکا از مبدأ تهران، هزینه بلیط و اقامت در آن کشور است. هزینه بلیط بسته به زمان سفر و شرایط دیگر متفاوت خواهد بود. برای اقامت در کشور دومینیکا می‌توان هم هتل یا اقامتگاه را انتخاب کرد و هم به دلیل طبیعت زیبای آن اقامت در محیط طبیعی آن به صورت کمپینگ را تجربه نمود. در این صورت، هزینه می‌تواند بسته به انتخاب اقامتگاه متفاوت باشد. به طور کلی، هزینه هتل در روزئو، پایتخت دومینیکا، نسبت به خیلی از مقاصد توریستی دیگر در دنیا پایین‌تر است.

جمع بندی

جزیره دومنیکا به عنوان طبیعی‌ترین جزیره در حوزه کارائیب شناخته شده است و در نتیجه جاهای دیدنی کم نخواهد داشت. این جزیره بهشتی برای افرادی است که اهل پیاده‌روی در محیط‌های بکر، شنا در رودخانه و دریاچه‌های طبیعی و همچنین گشت و گذار در جنگل‌های انبوه هستند. دومنیکا جهت جلب سرمایه برای توسعه اقتصادی کشور، در مقابل سرمایه‌گذاری در پروژه‌های دولتی و خرید ملک، تابعیت و پاسپورت دومینیکا را به سرمایه‌گذاران اعطاء می‌کند. بنا بر این، طی سال‌های اخیر تعداد زیادی از افراد ثروتمند دنیا برای اخذ پاسپورت دوم خود از برنامه‌های مهاجرتی این جزیره استفاده کرده‌اند.

آب و هوای گرمسیری و متغیر این جزیره، شاید بسیاری سرمایه‌گذاران خارجی را برای انتقال سرمایه خود به این کشور و زندگی در آنجا دلسرد نماید. اما، یکی از مهم‌ترین مزایای «برنامه اخذ شهروندی دومنیکا از طریق سرمایه‌گذاری» این است که متقاضی حتی بدون یک بار سفر به این جزیره و نقل مکان به آن نیز می‌تواند پاسپورت دوم خود را به دست آورده و آن را برای همیشه حفظ نماید. برای اخذ پاسپورت دومنیکا، به عنوان پاسپورت دوم، می‌توانید از خدمات مجموعه «EndVisa» استفاده کرده و بدون سفر به این کشور و زندگی در آن جزیره، فقط طی 4 تا 6 ماه برای خود و خانواده خود پاسپورت دوم دومنیکا را به دست آورید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *