استارت آپ‌ های کانادا

لیست استارتاپ های موفق کانادا

برای اخذ اقامت دایم کانادا مسیرهای متفاوتی وجود دارد که یکی از آنها ویزای استارتاپ کانادا یا (SUV) می‌باشد. این ویزا که فقط برای افرادی با شرایط خاص صادر می‌گردد، می‌تواند متقاضی و خانواده وی را به اقامت کانادا برساند. بسیاری از شهروندان ایرانی که قصد مهاجرت به کانادا را دارند بدون این که از شرایط این ویزا آگاهی داشته باشند، و به دلیل مشکل بودن سایر گزینه‌ها از قصد مهاجرت به کانادا منصرف می‌شوند.  در ادامه با شرح کوتاهی درباره چگونگی اخذ این ویزا، استارت آپ‌های موفق کانادا در این چند ساله را به طور مختصر معرفی خواهیم کرد.

استارت آپ‌ های موفق کانادا

ویزای استارتاپ کانادا به افرادی که قصد مهاجرت به این کشور را دارند، در صورت رعایت شرایط و ضوابطی اقامت دایم کانادا را اعطا خواهد کرد. این برنامه برای کارآفرینان مستعدی طراحی شده است که از سرتاسر دنیا قصد مهاجرت به کانادا را دارند. البته این برنامه برای افرادی که در داخل کانادا نیز شرایط پذیرش در این برنامه را دارند نیز کاربرد خواهد داشت. در گزارشات اخیر که در ابتدای سال 2020 منتشر شده است، کشور کانادا از لحاظ کیفیت زندگی در رتبه اول قرار گرفت. این کشور با یک سیستم سیاسی، اقتصادی و اجتماعی پایدار مکان مناسبی برای کارآفرین‌های خارجی می‌باشد که قصد اخذ ویزای استارتاپ کانادا را در سر دارند.

جهت اقدام برای دریافت ویزای استارتاپ کانادا از خارج از خاک کانادا بهتر است از وکلای مجرب مهاجرتی مشاوره و راهنمایی گرفت. دولت کانادا به کارآفرینان موفقی که به دنبال فرصت‌های جدید و بیشتری می‌باشند خوش‌آمد خواهد گفت.  با توجه به موارد و شرایط ذکر شده در قسمت قبلی مقاله، متقاضی ویزای استارتاپ کانادا علاوه بر دارا بودن شرایط فوق، باید مدارک شناسایی و حقوقی خود را فراهم نموده و نیز فرم اطلاعات شخصی‌ خود و خانواده‌اش را تکمیل نموده تا ضمیمه درخواست خود نماید.

لیست انواع استارتاپ های کانادا

به طور کلی استارت آپ‌های کانادا در هر سال می‌توانند بسته به نیاز این کشور شرایط متفاوتی را داشته باشند. با این حال تمامی آنها زیر 3 دسته کلی رده‌بندی خواهند شد که شرح آنها در ذیل خواهد آمد:

Angle Investor Groups

با انتخاب این گزینه، کارآفرین می‌بایست یک یا چند سرمایه‌گذار از سرمایه‌گذاران مربوط به این گروه را راضی کند تا حداقل 75 هزار دلار در بیزینس پیشنهادی متقاضی هزینه نماید. چند سازمان مشخص شده از طرف دولت کانادا را اینجا نام خواهیم برد: Canadian International Angel Investors – Ekagrata Inc. – Golden Triangle Angle Network و چند سازمان دیگر.

Venture Capital Funds

دیگر گروه معین شده جهت سرمایه‌گذاری در ویزای استارتاپ کانادا این دسته از سازمان‌های مورد تأیید می‌باشند. در صورت انتخاب این گزینه، کارآفرین باید با حداقل یکی از شرکت‌های این زیرمجموعه قراردادی امضا کند تا مبلغ 200 هزار دلار را در بیزینس پیشنهادی‌اش سرمایه‌گذاری کند. در این گروه شرکت‌های بیشتری در کانادا حاضر به سرمایه‌گذاری می‌باشند که چندتایی از آنها را نام خواهیم برد: BCF Ventures – BDC Venture Capital – Celtic House Venture Partners و چندین و چند سازمان دیگر.

Business Incubators

در صورت پذیرش از این سری گروه سازمان‌های مشخص شده در کانادا، برای ویزای استارتاپ کانادا دیگر نیازی به داشتن سرمایه نخواهد بود. اگر یکی از شرکت‌های زیر شرایط متقاضی را بپذیرند، وی می‌تواند از این طریق بیزینس خود را با اخذ اقامت کانادا در این کشور تأسیس و راه‌اندازی نماید. این مؤسسات به شرح زیر می‌باشند:

  • Alacrity Foundation
  • Alberta Agriculture and Forestry
  • Agrivalue Processing Business Incubator
  • Food Processing Development Centre
  • Biomedical Commercialization Canada Inc.
  • Creative Destruction Lab
  • Empowered Startups Ltd
  • Extreme Innovations
  • Genesis Centre
  • Highline BETA Inc
  • Innovacorp
  • Interactive Niagara Media Cluster o/a Innovate Niagara
  • Invest Ottawa
  • Knowledge Park o/a Planet Hatch
  • LatAm Startups
  • Launch Academy – Vancouver
  • LaunchPad PEI Inc
  • Millworks Centre for Entrepreneurship
  • NEXT Canada
  • North Forge Technology Exchange
  • Platform Calgary
  • Real Investment Fund III L.P. o/a FounderFuel
  • Ryerson Futures Inc
  • Spark Commercialization and Innovation Centre
  • Spring Activator
  • The DMZ at Ryerson University
  • Toronto Business Development Centre
  • TSRV Canada Inc.
  • VIATEC
  • Waterloo Accelerator Centre

York Entrepreneurship Development Institute

متقاضیان ویزای استارتاپ کانادا در صورت تمایل با مشاوره و راهنمایی می‌توانند یکی از شرکت‌های ذکر شده را بسته به نوع فعالیت خود انتخاب کنند. قرارداد و تعهدنامه امضاء شده توسط یک سازمان مورد تأیید در کانادا باید با درخواست متقاضی برای اخذ ویزای استارتاپ به دولت کانادا ارسال گردد. لازم به ذکر است که هر قرارداد یا تعهدنامه تنها پس از 6 ماه پس از صدور اعتبار خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اقامت کانادا از طریق سرمایه گذاری

استارت آپ‌های موفق کانادا 2020

رده‌بندی‌های مختلفی در کشور کانادا بر اساس معیارهای متفاوتی در مورد بهترین استارت آپ‌های کانادا هر سال انجام می‌پذیرد. سایت معتبرCanadian Business نیز هر ساله یکی از معتبرترین رده‌بندی‌ استارت آپ‌های موفق را منتشر می‌کند. این رده‌بندی بر اساس معیارهای رشد اقتصادی شرکت، درآمد و تعداد کارمندان یا همان میزان ایجاد شغل محاسبه و سپس انتشار می‌یابد. در رتبه‌بندی زیر به ترتیب، 10 استارت آپ موفق از لحاظ رشد اقتصادی دو ساله‌شان در سال 2020، همراه با شرایط آنها را بر اساس لیستCanadian Business معرفی خواهیم نمود.

Steel River Group

این شرکت در سال 2017 تأسیس شده است و زمینه کاری آن دادن خدمات تخصصی در صنایع لوله‌کشی در سطح کشور کانادا می‌باشد. رشد اقتصادی دو ساله این بیزینس عدد حیرت‌آور 8662 درصد! بوده و سود آن در سال 2019 بین 50 تا 100 میلیون دلار تخمین زده شده و تعداد کارمندان آن در حال حاضر 42 نفر می‌باشد. دفتر اصلی این شرکت در شهر کلگری واقع در ایالت آلبرتا است.

Tru Earth

تخصص اصلی این شرکت نوپا خرده‌فروشی و تجارت الکترونیک بوده و در بندر مودی در ایالت بریتیش کلمبیا واقع شده است. سال تأسیس این شرکت 2018 است و رشد دوساله اقتصادی آن 8408 درصد بوده و نیز درآمد سال 2019 این شرکت بین 5 تا 10 میلیون دلار برآورد می‌گردد. 7 نفر تعداد کارمندان این شرکت در سال 2019 است.

Pinnacle Logistics Solutions

این شرکت که در شهر کیمبریج ایالت اونتاریو قرار دارد، خدمات حمل و نقل و مدیریت پروژه را به مشتریان خود ارائه می‌دهد. افتتاح این بیزینس در سال 2017 بوده و طی دو سال رشد اقتصادی آن رقم 8257 درصد را نشان می‌دهد. میزان سود این استارت آپ در سال 2019 بین 5 تا 10 میلیون دلار محاسبه شده و تعداد کارمندان آن در سال 2019 سه نفر بوده است.

Lendingarch Financial

رشد اقتصادی دو سال این کمپانی که در سال 2015 آغاز به کار کرده است، عددی 6633 درصدی نشان داده و فقط در سال 2019 سود و درآمد این شرکت به مبلغی مابین 5 تا 10 میلیون دلار رسیده است. زمینه کاری این شرکت که در شهر کلگری در ایالت آلبرتا قرار دارد، بازاریابی آنلاین و رسانه بوده و تعداد کارمندان آن در سال پیش به 12 نفر افزایش یافته است.

حتما بخوانید: هزینه ثبت شرکت در کانادا

National Traffic Safety Management

دفتر مرکزی این استارت آپ در تورنتو قرار داشته و در سال 2017 تأسیس شده است. خدمات تخصصی این شرکت در پروژه‌های ساخت و ساز ارائه می‌گردد. در سال گذشته 18 کارمند در این شرکت مشغول به کار شده‌اند. درآمد این کمپانی در سال 2019 بین 5 تا 10 میلیون دلار بوده و رشد اقتصادی دو ساله آن 5282 درصد تخمین زده شده است.

Nationwide Fuel

زمینه کاری این شرکت نوپا احداث شبکه سوخت در آمریکای شمالی است و از سال2017 شروع به کار نموده است. دفتر اصلی این شرکت در شهر سوری واقع در ایالت بریتیش کلمبیا قرار داشته و رشد اقتصادی این بیزینس در دو سال اخیر 5011 درصد بوده و نیز درآمدش طی سال گذشته بین 20 تا 50 میلیون دلار تخمین زده شده است. تعداد افراد استخدامی این شرکت در سال 2019 به 5 نفر رسیده است.

Mistplay

این استارت آپ موفق که در سال 2016 تأسیس شده، در دو سال اخیر رشد اقتصادی 4313 درصدی را تجربه نموده است. تعداد کارمندان به استخدام درآمده در سال 2019 در این شرکت 25 نفر می‌باشد. زمینه کاری این کمپانی تولید نرم‌افزار و بازی‌های موبایل بوده و در سال 2019 مبلغی بین 10 تا 20 میلیون دلار درآمد داشته است. دفتر مرکزی این شرکت در مونترآل واقع در ایالت کبک می‌باشد.

Align HCM

این استارت آپ موفق که در سال 2018 آغاز به کار نموده است، در زمینه منابع انسانی به فعالیت خود ادامه می‌دهد. دفتر مرکزی آن در شهر تورنتو در ایالت اونتاریو قرار دارد. رشد اقتصادی دو سال اخیر این شرکت 3477 درصد محاسبه شده و سود و درآمدش در سال گذشته حدود 2 تا 5 میلیون دلار بوده است. تعداد کارمندان این شرکت در سال گذشته 16 نفر برآورد می‌شود.

Silk & Snow

فعالیت این شرکت موفق در زمینه خرده فروشی چه به صورت سنتی یا به صورت الکترونیکی بوده و دفتر مرکزی آن در شهر تورنتو قرار دارد. سال تأسیس این بیزینس سال 2017 بوده و رشد اقتصادی دو سال اخیر آن عدد 3375 درصد را نشان می‌دهد. همچنین این شرکت که در سال 2019 با 7 کارمند به فعالیت مشغول بوده درآمدی حدود 2 تا 5 میلیون دلار را کسب نموده است.

Nowsite

آغاز به کار این استارت آپ در سال 2016 بوده و دفتر مرکزی آن در تورنتو قرار دارد. زمینه کاری آن در تولید نرم‌افزار و پلت‌فرم‌های آنلاین بوده و در سال گذشته با 30 کارمند به فعالیت خود ادامه داده است. رشد اقتصادی دو سال اخیر این بیزینس 3372 درصد را نشان داده و درآمدش طی سال 2019 مابین 5 تا 10 میلیون دلار تخمین زده است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *