سایت رسمی دولت کبک اعلام کرد که بررسی پرونده‌های مهاجرتی از طریق سرمایه‌گذاری کانادا 2019 از 1 نوامبر سال جاری تا 1 جولای سال 2020 به حالت تعلیق درآمده است تا مجدداً این برنامه را مورد بررسی قرار دهند.

تعلیق موقت برنامه مهاجرتی سرمایه‌گذاری کبک

دولت فرانسه‌زبان کبک جزئیات بیشتری در این‌باره منتشر نکرده است و مشخص نیست باز شدن مجدد این برنامه با چه شرایط جدیدی انجام خواهد گرفت. سایت مهاجرتی دولت کانادا در این مورد اعلام کرده است که این تعلیق بر روی پرونده‌هایی که تا پیش از 1 نوامبر ثبت شده‌اند تأثیری نخواهد گذاشت. این سایت با خوش‌بینی بیشتری نسبت به دولت کبک همچنین اظهار کرد: «این تعلیق به متقاضیانی که قصد دارند از طریق سرمایه‌گذاری به کبک مهاجرت کنند زمان خواهد داد تا پروندة خود را آماده سازند تا به محض باز شدن دوبارة برنامه سریعاً آن را ثبت کنند.» نمودار زیر تعداد سرمایه‌گذاران ورودی به کبک و اعضای خانوادة آنها را طی چندین سال گذشته نشان می‌دهد.

تعلیق موقت برنامه مهاجرتی سرمایه‌گذاری کبک

برنامه اقامت از طریق سرمایه‌گذاری کبک اگرنه قدیمی‌ترین ولی یکی از اولین برنامه‌های مهاجرتی در دنیا به حساب می‌آید که از سال 1984 بازگشایی و طی این مدت بارها شرایط آن تغییر پیدا کرده است. مقدار سرمایه‌گذاری کانادا در آخرین بررسی این برنامه بین 800هزار تا 1.2 میلیون دلار کانادا بود و کل سرمایة متقاضی می‌بایست بین 1.6 تا 2 میلیون دلار کانادا باشد.

بیشتر بخوانید: مدت زمان گرفتن ویزای استارتاپ کانادا