, ,

راحت ترین کشور برای ثبت شرکت

انتخاب راحت ترین کشور برای سرمایه گذاری

بسیاری از افرادی که قصد توسعه کسب و کار خود را داشته و یا تمایل به مهاجرت راحت ترین کشور برای ثبت شرکت غیر از زادگاه خود را دارند، با اولین موردی که مواجه می‌گردند، چگونگی آغاز به کار بیزینس خود در کشور مقصد است. به طور طبیعی، قوانین هر کشور برای ثبت یک فعالیت تجاری بسته به قوانین آن متفاوت است. همچنین، قوانین برای ثبت یک شرکت برای افراد خارجی پیچیدگی‌های خاص خود را خواهد داشت. برای ثبت شرکت در خارج، ابتدا باید از قوانین کشور مقصد مطلع بود و ضوابط مربوط به ثبت کسب‌ و کار در آن را مورد بررسی قرار داد. اکثر افرادی که در پی گسترش تجارت خود می‌باشند و یا با ثبت شرکت در خارج قصد نقل‌مکان و مهاجرت به کشوری را دارند، به طور معمول، کشورهایی را انتخاب می‌کنند که از لحاظ اقتصادی و اجتماعی شرایط پایداری داشته باشند.

در این مطلب تلاش می‌شود به طور خلاصه راحت‌ترین کشور خارجی از لحاظ ثبت شرکت را برای آن دسته از شهروندان و سرمایه‌گذاران ایرانی که قصد دارند فعالیت کسب و کار خود را در کشوری دیگر ادامه داده یا آغاز نمایند، معرفی نمود. از اقامت سرمایه گذاری کانادا تا امریکا و ثبت شرکت در ارزانترین کشورها را به شما خواهیم گفت. در عین حال، این مطلب در راستای امکان زندگی و کسب اقامت کشور مورد نظر نیز تنظیم شده است، تا برای افرادی که از ثبت یک شرکت قصد مهاجرت را دارند مفید فایده باشد.

ارزان‌ترین کشور برای ثبت شرکت

به طور معمول، ثبت یک شرکت یا کسب و کار در هر کشوری از دنیا هزینه‌بر نخواهد بود. با این حال، برای آغاز به فعالیت تجاری از طریق آن شرکت شرایطی پیچیده همراه با صرف هزینه در برابر متقاضی قرار خواهد گرفت. برخی از کشورها برای ثبت یک شرکت برای افراد خارجی شرط سرمایه اولیه را نیز پیش روی سرمایه‌گذار خواهند گذاشت. بدین معنا که برای ثبت شرکت باید یک حساب بانکی نیز در آن کشور و به نام همان کسب و کار افتتاح شده و حداقل مبلغی نیز بسته به قوانین تجاری آن کشور به این حساب از طریق متقاضی واریز گردد. در صورتی که متقاضی ثبت شرکت در یک کشور خارجی بخواهد فعالیت تجاری خود را در آن کشور شروع کند و همچنین برای زندگی به آن کشور نقل مکان نماید نیز شرایط و ضوابط ویژه‌ای را باید رعایت کرده و انجام دهد. بنابراین، ارزان بودن ثبت شرکت در یک کشور خارجی برای متقاضی نباید تنها هدف باشد. هدف اصلی برای تاجران و سرمایه‌گذارانی که قصد ثبت یک شرکت را در خارج از زادگاه خویش دارند، درآمد بیشتر و یا زندگی با رفاه بالاتر در کشور مقصد می‌باشد.

لازم به ذکر است که ثبت یک بنگاه تجاری در یک کشور خارجی در صورتی که اهداف بلند مدتی در پی آن نباشد، می‌تواند فقط به اتلاف هزینه و زمان یک تاجر و صاحب کسب و کار بی‌انجامد. در نتیجه، نباید بدون هدف در پی ارزان‌ترین کشور برای ثبت شرکت جستجو نمود، بلکه باید با توجه به شرایط شخص و اهداف بلند مدت وی و نیز شرایط اقتصادی کشور مقصد و موانع پیش روی کسب و کار در آن، به صورت آگاهانه کشوری را برای ثبت شرکت انتخاب کرد. برای این منظور، وکلای حقوقی و مهاجرت بهترین راهنما برای افرادی می‌باشند که در پی سود بیشتر از کسب و کار خود و نیز زندگی بهتر قصد ثبت شرکت در یک کشور خارجی را دارند.

راحت‌ ترین کشورها برای ثبت شرکت

از لحاظ حقوقی و روند مراحل تعیین شده، ثبت شرکت در یک کشور خارجی می‌تواند تفاوت‌های عمده‌ای بین کشورهای مختلف مشاهده شود. باید توجه داشت که راحت‌ ترین کشور برای ثبت شرکت لزوماً مفیدترین آنها نخواهد نبود. همان طور که پیش از این توضیح داده شد، هر متقاضی خارجی برای ثبت شرکت در کشوری دیگر باید به اهداف بلند مدت خود نیز نظر داشته باشد.

بدین ترتیب می‌توان کشورهایی را برای ثبت شرکت انتخاب نمود که در عین مراحل ساده جهت طی کردن فرآیند قانونی برای فرد، مزایای اقتصادی و اجتماعی نیز داشته باشد. در ذیل برخی از انتخاب‌های منطقی و به‌صرفه برای ثبت شرکت را با توجه به شرایط شهروندان ایرانی به مختصر توضیح داده و راحت‌ترین کشور برای ثبت شرکت را با تمرکز بر مفید بودن آن معرفی خواهیم نمود:

ثبت شرکت در کشورهای اروپایی

به دلیل کثرت کشورهای اروپایی در این قاره پهناور، قوانین متفاوتی برای هر کشور در ثبت شرکت در آنها توسط یک فرد خارجی را نیز می‌توان متصور شد. با این حال، از سال 2019 یک اتحادیه توسط 22 کشور اروپایی تشکیل شد تا قوانین تجاری مشترک بین آنها مورد توجه قرار گرفته و به یک استاندارد ثابت برسند. اتحادیه ثبت بیزینس اروپا (EBRA) به متقاضیان این امکان را خواهد داد تا با شرایط کلی ثبت شرکت در یکی از این 22 کشور اروپایی آشنا شوند. باید این نکته را در نظر داشت که برخی از کشورهای اروپایی با اجازه ثبت شرکت به افراد خارجی و گذاشتن شرایطی برای آنها مزایای خاصی مانند اعطای اقامت کشور خود را می‌دهند. معمولاً این کشورها برای ثبت شرکت از سوی یک فرد خارجی مبلغی را جهت سرمایه اولیه از سرمایه‌گذار خواهند خواست که این مبلغ را در حساب بانکی به نام شرکت خود واریز نماید.

اما، ثبت شرکت در برخی از کشورهای اروپایی به غیر از ادامه یک کسب و کار در کشوری جدید، سود دیگری برای متقاضی نخواهد داشت. به این معنا که قوانینی برای کسب اقامت و در نهایت اخذ شهروندی برای سرمایه‌گذار خارجی از طریق ثبت شرکت وجود ندارد. به همین دلیل سرمایه گذار و صاحب کسب و کار باید ابتدا مشخص نماید که قصدش از ثبت شرکت در یک کشور اروپایی چه چیزی است. به طور معمول ثبت شرکت در کشورهای حوزه شینگن اروپا مشکل‌تر از کشورهایی است که تنها عضو اتحادیه اروپا هستند و هنوز به عضویت حوزه شینگن درنیامده‌اند.

ثبت شرکت در آمریکا

برای بسیاری از سرمایه‌گذاران و صاحبان کسب و کار ایرانی از سال‌ها پیش زندگی و تجارت در آمریکا همواره مورد توجه بوده است. در عین حال، مهاجرت به این کشور نیز به همان اندازه دشوار می‌باشد. ثبت شرکت در آمریکا برای افراد خارجی غیرممکن نبوده ولی بسیار پیچیده و مشکل است. با توجه به روابط سیاسی ایران با آمریکا، این امر پیچیده‌تر نیز به نظر می‌رسد. قوانین آمریکا به افراد یا شرکت‌های خارجی اجازه ثبت شرکت در داخل خاک خود را می‌دهد، در صورتی که این شرکت به صورت مسئولیت محدود ثبت شود و نیز شرایط ویژه‌ای را که تعیین نموده رعایت شود.

هزینه ثبت شرکت با مسئولیت محدود در آمریکا بالا نیست و حدود 39 دلار همراه با هزینه ایالتی خرج خواهد برداشت. اما، باید تمامی ضوابط مورد نظر کشور آمریکا رعایت شود تا یک فرد خارجی بتواند در این کشور کسب و کار خود را راه انداخته و آنجا زندگی کند. در حال حاضر، تقریباً هیچ شهروند ایرانی از طریق ثبت شرکت به این کشور مهاجرت نمی‌کند. برنامه‌های ویزای سرمایه گذاری آمریکا در شرایط فعلی برای سرمایه‌گذاران ایرانی محبوبیت بیشتری دارند. برنامه EB5 آمریکا به سرمایه‌گذاران خارجی این امکان را خواهد داد تا با مبلغ 500 هزار دلار و مشارکت در پروژه‌های دولتی بتوانند به طور مستقیم گرین کارت آمریکا را برای خود و خانواده‌شان به دست آورند. برای اطلاع بیشتر از این برنامه مهاجرتی کارشناسان مجموعه EndVisa در دسترس سرمایه‌گذاران خواهند بود.

ثبت شرکت در ترکیه

ترکیه همواره یکی از مقاصد اصلی شهروندان ایرانی، چه جهت سفر و چه برای زندگی، بوده است. و به عقیده بسیاری راحت ترین کشور برای ثبت شرکت است. نزدیکی مسافت با ایران و همچنین نزدیکی فرهنگی از عوامل اصلی این تصمیم‌گیری می‌باشد. طی سالیان اخیر، تجارت در این کشور نیز به یکی از اهداف تجار ایرانی بدل شده است. برای آغاز به تأسیس و یا ایجاد شعبه‌ای از یک بیزینس در ترکیه ثبت شرکت الزامی است. هزینه ثبت شرکت در این کشور هزینه‌بر نبوده و بسته به نوع شرکت متفاوت خواهد بود. با ثبت شرکت در ترکیه، متقاضی می‌تواند اقامت این کشور را برای خود و خانواده‌اش اخذ نماید. اقامت آنها تا زمانی اعتبار خواهد داشت که به ضوابط تعیین شده از سوی دولت ترکیه پایبند باشند. با این حال، اگر تنها قصد کسب اقامت برای متقاضی اهمیت داشته باشد مسیرهای راحت‌تری نیز وجود خواهند داشت. در مجموع می‌توان گفت که ثبت شرکت در ترکیه برای افرادی فایده خواهد داشت که علاوه بر زندگی در این کشور، شرایط تجاری و اقتصادی خود را در این کشور مطلوب می‌بینند.

ثبت شرکت در کانادا

آخرین گزینه و مفیدترین گزینه در حال حاضر جهت ثبت شرکت در یک کشور خارجی برای شهروندان ایرانی کشور کانادا است که مقصد اصلی بسیاری از هم‌وطنان ما طی سالیان اخیر بوده است. پیش از این، اقامت سرمایه‌گذاری کانادا برای اکثر سرمایه‌گذاران ایرانی مورد توجه بود. با قوانین جدید کانادا، اما، این گزینه دیگر در دسترس نیست. در حال حاضر، برنامه‌های فدرال و استانی کارآفرینی و استارتاپ ویزای کانادا از مسیرهای مطمئن و مفید برای ورود به این کشور و اخذ پاسپورت کانادا به حساب می‌آیند.

شرایط برای ثبت شرکت در کانادا برای شهروندان یا مقیم کانادا و افراد خارجی متفاوت است. به صورت طبیعی، افراد کانادایی گزینه‌های بیشتری نسبت به افرادی دارند که بدون اقامت یا پاسپورت کانادا قصد ثبت شرکت در این کشور را دارند. همچنین، قوانین فدرال و استانی کانادا جهت ثبت شرکت و راه ‌اندازی یک کسب و کار متغیر می‌باشد و بسته به نوع بیزینس و انتخاب سرمایه‌گذار می‌تواند متفاوت باشد. بنا به تجربه بسیاری از کارآفرینان کانادا راحت ترین کشور برای ثبت شرکت است.

از شرایط عمومی ثبت شرکت در کانادا می‌توان به توانایی انتقال پول به صورت آنلاین (دارا بودن یک کارت پرداخت بین‌المللی مانند مستر یا ویزا کارت) و مدارک شناسایی معتبر مانند پاسپورت و شناسنامه نام برد. باقی شرایط و مدارک بسته به انتخاب هر متقاضی و مکان ثبت شرکت می‌تواند متغیر و متفاوت باشد. هزینه ثبت شرکت در کانادا گران نیست و بسته به مکان انتخاب شده توسط متقاضی اندکی متفاوت است. به طور تقریبی هزینه ثبت شرکت در کانادا حدود 200 تا 250 دلار کانادا می‌باشد. این امر می‌تواند به صورت آنلاین نیز انجام پذیرد. ثبت شرکت در کانادا برای افراد خارجی که قصد ورود به کانادا و تأسیس کسب و کار خود را دارند، مزایایی را می‌تواند به دنبال داشته باشد:

  • داشتن برنامه‌های مهاجرتی برای افرادی که کسب و کار خود را در کشور کانادا راه اندازی نمایند، شاید مهمترین مزیت ثبت شرکت در این کشور باشد.
  • امنیت بالا در سرمایه‌گذاری در کانادا این کشور را به مقصد بسیاری از سرمایه‌گذاران خارجی تبدیل کرده است. ثبت شرکت در کانادا می‌تواند اولین گام به سوی ورود به این بازار بین‌المللی باشد.
  • نرخ پایین مالیات برای فعالیت تجاری در کانادا مزیت مهم دیگری برای افرادی است که شرکت خود را در این کشور به ثبت می‌رسانند.
  • هزینه ثبت شرکت در کانادا که با حدود 250 دلار می‌توان آن را به انجام رسانید نیز دیگر مزیت ثبت شرکت در این کشور به شمار می‌آید.

جمع بندی

با توجه به مطالب فوق مشخص شد که ثبت شرکت به تنهایی برای افرادی قصد تجارت و زندگی در یک کشور دیگر را دارند کافی نیست. راحت‌ترین کشور برای ثبت شرکت لزوماً بهترین گزینه نبوده و باید تمامی جوانب تجاری و اجتماعی کشور مقصد نیز مورد بررسی دقیق قرار بگیرد. سال‌ها تجربه در امور حقوقی بین‌المللی، مجموعه اندویزا را یکی از مطمئن‌ترین و مجرب‌ترین مجموعه‌ها در زمینه ثبت شرکت در کشورهای مختلف، به خصوص در کانادا، تبدیل کرده است. دفتر مستقل در کانادا و همچنین همکاری با مجرب‌ترین وکلای کانادایی، مجموعه ما را برای هر متقاضی ثبت شرکت در کانادا گزینه‌ای قابل اطمینان می‌سازد. برای مشاوره و راهنمایی‌های بیشتر می‌توانید با کارشناسان ما در مجموعه «EndVisa» تماس بگیرید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *