سفر به دومینیکا

راهنمای سفر به دومینیکا

شرایط سفر به دومینیکا

سفر به دومینیکا شما را با کشوری اعجاب انگیر آشنا خواهد ساخت. کشور دومینیکا با نام لاتین Commonwealth of Dominica جزیره-کشوری در حوزه کارائیب واقع در قاره آمریکا می‌باشد. این کشور در دریای کارائیب همراه با جزایر دیگر قرار گرفته است که مشخصاً در جنوب شرقی خلیج مکزیک، شرق آمریکای مرکزی و شمال آمریکای جنوبی واقع است. باید توجه داشت که کشور دومینیکا با جمهوری دومینیکن (Dominican Republic) که آن هم در منطقه کارائیب قرار دارد و دومین کشور وسیع این حوزه پس از کوبا است، اشتباه گرفته نشود.  این منطقه از دنیا دارای جزایر زیبا و کوچکی است که معمولاً مقصد بسیاری از گردشگران، مخصوصاً از قاره آمریکا می‌باشد. جزیره دومینیکا بین دیگر جزایر دریای کارائیب که تعدادشان هم کم نیست، یکی از دیدنی‌ترین آنها به حساب می‌آید. برای گردشگرانی که محیط آرام و بکر برای آنها خوشایند است، سفر به کشور دومینیکا تجربه منحصر به فردی خواهد بود.

هزینه سفر به دومینیکا

هزینه سفر برای هر مسافری به مدت آن سفر و همچنین انتخاب‌های آن مسافر بازمی‌گردد. در هر حال، عمده هزینه‌های سفر به دومینیکا از مبدأ تهران، هزینه بلیط و اقامت در آن کشور است. هزینه بلیط، همانطور که شرح آن رفت، بسته به زمان سفر و شرایط دیگر متفاوت خواهد بود. برای اقامت در کشور دومینیکا می‌توان هم هتل یا اقامتگاه را انتخاب کرد و هم به دلیل طبیعت زیبای آن اقامت در محیط طبیعی آن به صورت کمپینگ را تجربه نمود. در این صورت، هزینه می‌تواند بسته به انتخاب اقامتگاه متفاوت باشد.

به طور کلی، هزینه هتل در روزئو، پایتخت دومینیکا، نسبت به خیلی از مقاصد توریستی دیگر در دنیا پایین‌تر است. بهترین هتل در روزئو که 5 ستاره است، هتل Matthew’s Miracle View می‌باشد که برای هر شب اقامت در آن در یک اتاق دو تخته حدود 100 دلار امریکا باید پرداخت نمود. اما، محبوب‌ترین هتل در روزئو که 4 ستاره است هزینه بیشتری در بر خواهد داشت. برای اقامت در اتاق‌های دو تخته در هتل Fort Young با اتاق‌هایی استاندارد و مدرن برای هر شب حدود 280 دلار آمریکا قیمت دارد. با این حال، هتل و اقامتگاه‌های دیگری نیز در این شهر با قیمت‌های زیر 100 دلار نیز پیدا خواهد شد که نیاز یک گردشگر را برای اقامت در کشور دومینیکا با پاسپورت برطرف خواهد نمود.

مسیر پرواز ایرانیان به دومینیکا

برای سفر به دومینیکا از ایران تنها مسیر، مسیر هوایی است. به دلیل مسافت زیاد این جزیره با ایران، باید با هواپیما به این کشور سفر کرد. البته پرواز مستقیم بین ایران و دومینیکا وجود نداشته و لزوماً هر مسافری از ایران می‌بایست با حداقل یک توقف در کشور ثالث به کشور دومینیکا سفر کند. معمولاً از مبدأ تهران می‌توان با ایرلاین‌های ترکیش ایرلاین و امارات ایرلاین به روزئو پایتخت دومینیکا رسید. توقف ترکیش ایرلاین در استانبول و توقف امارات ایرلاین در دبی می‌باشد. مدت زمان سفر از تهران به روزئو بستگی به مدت توقف در کشور ثالث خواهد داشت، ولی به طور تقریبی زمان کل سفر به حدود 20 ساعت می‌رسد. البته برای کاهش هزینه، گاهی نیز می‌توان با توقف‌های بیشتر برای مثال در دو کشور به دومینیکا سفر کرد که مدت سفر و خستگی برای مسافر به طور حتم افزایش خواهد یافت.

قیمت بلیط سفر از تهران به دومینیکا، مانند هر بلیط دیگری به مقاصد دیگر دنیا، هیچ‌گاه ثابت نبوده و بسته به متغیرهایی متفاوت است. به طور معمول در بهار و تابستان، به علت افزایش سفر به نقاط مختلف دنیا، قیمت بلیط اکثر ایرلاین‌ها رشد صعودی دارد. در نتیجه، برای سفر به دومینیکا نیز باید مبلغ بیشتری پرداخت نمود. بنابراین، برای سفر ارزانتر به دومینیکا فصول پاییز و زمستان مناسب‌تر خواهد بود. همچنین، از آنجا که دمای هوای کشور دومینیکا در طی سال خیلی متغیر نبوده و همواره معتدل است، برای سفر به آنجا می‌توان در فصول سرد تهران نیز سفر کرد و با مبلغی کمتر آب و هوای معتدلی را تجربه نمود.  برای خرید بلیط کشور دومینیکا، مانند سایر جزایری که پروازهای زیادی از مبدأ تهران به آنجا انجام نمی‌شود، بهتر است خود مسافر به طور شخصی اقدام نکند. بهترین مسیر با کمترین قیمت را آژانس‌های هواپیمایی با دسترسی بهتر به تأمین‌کننده‌های مختلف که در اختیار خود دارند، می‌توانند برای مسافر تهیه نمایند.

تصاویر کشور دومینیکا

بهترین زمان سفر به دومینیکا

برای سفر به دومینیکا می‌توان هر زمان از سال را انتخاب نمود. به دلیل عدم تغییر زیاد در دما و آب و هوای این کشور، سفر به آن در هر چهار فصل سال دلپذیر خواهد بود. تغییرات دمای این جزیره زیبا از 28 تا 32 درجه سانتی‌گراد در طول سال متغیر است. تنها موردی که می‌توان به آن توجه نمود این است که بین ماه‌های جون تا اکتبر بارندگی در این کشور زیاد اتفاق می‌افتد. سایر ماه‌های سال جزو ماه‌های خشک این جزیره به حساب می‌آیند.

جاهای دیدنی در سفر به دومینیکا

جزیره دومینیکا به عنوان طبیعی‌ترین جزیره در حوزه کارائیب شناخته شده است و در نتیجه جاهای دیدنی کم نخواهد داشت. این جزیره بهشتی در کشور دومینیکا برای افرادی است که اهل پیاده‌روی در محیط‌های بکر، شنا در رودخانه و دریاچه‌های طبیعی و همچنین گشت و گذار در جنگل‌های انبوه هستند. با این حال، چند مکان محبوب بین گردشگران خارجی را معرفی کرده تا در صورت سفر به دومینیکا آنها را از دست ندهید.

  • Morne Trois Pitons National Park: این پارک طبیعی جواهر جزیره زیبای دومینیکا به حساب آمده و درون خود رشته کوه‌ها و جنگل‌های بارانی را جا داده است. این محوطه حدوداً 70 کیلومتری که در یونسکو نیز ثبت شده است، بسیاری از جذابیت‌های طبیعی جزیره دومینیکا را شامل می‌شود. این پارک طبیعی از 11 کیلومتری روزئو، پایتخت دومینیکا، آغاز می‌شود.
  • Victoria Falls: یکی از شگفت‌انگیزترین جذابیت‌های طبیعی در دومینیکا که در پارک طبیعی این کشور قرار گرفته است. این آبشار زیبا از سرازیر شدن «رودخانه سفید» از اوج صخره‌های طبیعی به درون دریاچه آب گرم پایین این صخره‌ها شکل گرفته است. این رودخانه به دلیل وجود مواد معدنی درون آبش و رنگ شیری رنگ آن به رودخانه سفید شهرت یافته است. برای رسیدن به اوج این آبشار حدود 40 دقیقه پیاده‌روی لازم است که به دیدن آن می‌ارزد.
  • Roseau: اما، سفر به دومینیکا شهر روزئو، پایتخت دومینیکا نیز از مکان‌هایی است که نمی‌توان از سیاحت در آن صرف نظر کرد. شهری رنگارنگ با معماری مدرن فرانسوی و دارا بودن بازارهای محلی پر رفت و آمد شما را شگفت زده خواهد نمود. بندر اصلی روزئو نیز با وجود کشتی‌های کروز گردشگران را به سیاحت در اطراف این شهر بندری زیبا خواهد برد. کلیسای کاتولیک سنت پاتریک که در قرن نوزدهم و در سبک گوتیک ساخته شده است، نیز در داخل شهر از دیگر مکان‌های دیدنی روزئو به حساب می‌آید.
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *