اخذ اقامت و شهروندی السالوادور با بیت کوین

اقامت سالوادور با بیت کوین

با تصمیم‌هایی که طی کنفرانس بیت‌کوین سال ۲۰۲۱ در میامی آمریکا اخذ شد، بخش بزرگی از پارلمان کشور السالوادور لایحه‌ای را به تصویب رساند که طبق آن رمزارز بیت کوین را در کنار دلار آمریکا جزو ارزهای قانونی در این کشور آمریکای مرکزی به حساب خواهد آورد. تصویب و اجرای قانونی که کشور السالوادور را به اولین کشوری تبدیل می‌کند که رمزارز بیت کوین را به عنوان پول رایج خود می‌پذیرد، تاثیرات فوری زیر را خواهد داشت:

  • فروشنده‌ها در السالوادور باید پرداخت با دلار آمریکا یا بیت کوین را قبول کنند؛
  • هیچ مالیات بر درآمدی روی خرید و فروش با بیت کوین از سوی دولت اعمال نمی‌گردد؛
  • اکنون هر شخص می‌تواند مالیات شخصی خود را با ارز بیت کوین نیز پرداخت نماید؛
  • قیمت‌ها می‌توانند از این به بعد با بیت کوین نیز به مشتری ارائه شوند.

نکته مهم: برای آن دسته‌ از افرادی که نمی‌توانند پرداخت‌های خود را به علت عدم آشنایی با تکنولوژی با رمزارز بیت کوین انجام دهند، دولت السالوادور جایگزین‌هایی برایشان در نظر می‌گیرد که در صورتی که بخواهند بتوانند تراکنش‌های خود را به صورت رمزارز انجام دهند و به صورت خودکار به دلار آمریکا تبدیل نمایند.

اما آیا دولت السالوادور آموزش‌ها و تجهیزات لازم را برای شهروندان خود ارتقا خواهد داد تا آنها بتوانند به راحتی به تراکنش با بیت کوین دسترسی داشته باشند؟

پاسخ این است که شهروندان السالوادور زمانی به رمزارزها روی می‌آورند که ریسک تراکنش با آن از بین رفته باشد، تا آن زمان همچنان استفاده از بیت کوین بین مردم رایج نخواهد شد. چنین پرسش و پاسخ‌هایی در راستای استفاده گسترده از بیت کوین، دولت را در موقعیتی قرار می‌دهد تا هر چه زودتر زیرساخت‌های رمزارزها را توسعه و گسترش داده و فضا را برای تراکنش با بیت کوین آماده و مهیا نماید. رییس جمهور السالوادور نیز تأکید کرده است که فقط طی چند ماه تمامی زیرساخت‌های این قانون جدید را برای اجرایی شدن تراکنش‌ها آماده خواهد کرد.

قول داده شده است که کسب اقامت دایم این کشور با هزینه‌ 106 هزار دلاری آن در صورت انتقال پول از طریق بیت کوین مشمول مالیات نگردد، و این موضوع باعث خواهد شد که تعداد زیادی از سرمایه‌گذاران خارجی بدون باز کردن حساب بانکی وارد چرخه اقتصادی رسمی کشور السالودور شده و بخش خصوصی این کشور را مجبور سازند تا به طور مؤثری در این انتقال سرمایه خود را ارتقا دهند. رییس جمهور همچنین وعده داده است که قانون دیگری را نیز به مجلس ارائه دهد تا علاقه‌مندان بتوانند اقامت دایم السالوادور را از طریق دیگر رمزارزها با همان هزینه 106 هزار دلار اخذ نمایند.

چنین سرمایه‌گذاری‌هایی، ظاهراً، می‌تواند در بخش املاک و مستغلات، کسب‌وکارهای سرمایه‌گذاری و تعداد دیگری از کسب‌وکارها که همچنان از سوی دولت تعیین نشده است، به کار گرفته شود. در صورت علاقه سرمایه‌گذار در استفاده از بیت کوین به جای پول نقد، این سرمایه‌گذاری به قیمت همان روز بیت کوین انجام خواهد پذیرفت. در این صورت، هزینه کسب اقامت دایم کشور السالوادرو می‌تواند بسته به قیمت روز بیت کوین در بازار جهانی این رمزارز، متفاوت باشد.

اقامت دایم السالوادور همچنین می‌تواند طی مدت یک تا پنج سال منجر به اخذ شهروندی و گرفتن پاسپورت شود. این تغییر وضعیت شامل افراد زیر می‌گردد:

  • افرادی که دارای تابعیت کشور اسپانیا یا کشورهای لاتین باشند می‌توانند با یک سال اقامت در السالوادرو شهروند این کشور شوند؛
  • افراد خارجی از هر جای دنیا با دارار بودن اقامت دایم پنج سال در این کشور صاحب پاسپورت این کشور خواهند شد؛
  • افراد خارجی که دارای یک همسر تبعه السالوادور باشند و دو سال را در این کشور اقامت داشته باشند.

کسب شهروندی و پاسپورت السالوادور معامله ارزشمندی برای آزادانه سفر کردن است؛ بر اساس آخرین رتبه‌بندی پاسپورت‌های دنیا، دارندگان پاسپورت السالوادور می‌توانند بدون اخذ ویزا به 134 کشور در دنیا سفر نمایند. این مقاصد شامل کشورهای اروپایی حوزه شنگن، انگلستان، هنگ‌کنگ، کره‌جنوبی، سنگاپور، برزیل و بسیاری دیگر از مقاصد ارزشمند دنیا خواهد بود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *