اقامت دایم برمودا از طریق سرمایه‌گذاری

اقامت دایم برمودا از طریق سرمایه‌گذاری

دولت جزیره (کشور) برمودا به تازگی برنامه اقامت دایم از طریق سرمایه‌گذاری خود را برای سرمایه‌گذاران خارجی معرفی نموده که از ابتدای مارچ 2021 افتتاح خواهد شد.

این برنامه مهاجرتی در ابتدا به مدرک و گواهی‌نامه اقامتی از طریق سرمایه‌گذاری گفته می‌شود که از روز اول مارچ 2021 تمامی برنامه‌های اعلامی پیشین از سوی دولت برمودا را باطل خواهد کرد.

برنامه جدید برمودا در اصل، یک برنامة دو مرحله‌ای برای کسب اقامت جزیره‌ای می‌باشد که در کنار 180 جزیرة دیگر جزو کشورهای تحت منافع بریتانیا به حساب می‌آیند. در مرحلة اول، به متقاضی در برابر سرمایه‌گذاری حداقل 2.5 میلیون دلاری او به مدت 5 سال در این جزیره گواهی‌نامة سرمایه‌گذاری اعطا خواهد شد.

دولت برمودا بخش‌هایی را معین کرده است که در آنها سرمایه‌گذاری‌هایی با بودجه‌های میلیون دلاری آغاز شده است: املاک و مستغلات مسکونی یا تجاری؛ سهام‌های دولتی؛ کسری بودجة دولت، که به طور اساسی در جهت کاهش قروض دولت به کار خواهند رفت؛ منابع مالی ثبت شده؛ خیریه‌های مورد تأیید دولت که می‌تواند مربوط به بخش‌های بهداشتی و سلامت یا ورزشی و یا سایر بخش‌های کشور باشند؛ خرید مستقیم یا غیرمستقیم سهام در کسب‌وکارهای موجود در جزیره؛ تأسیس کسب‌وکارهای جدید؛ همچنین معاملات پرریسک مفید و اجتماعی در راستای بهبود شرایط کشور برمودا، اهالی این جزیره و مواردی که دولت آنها را مشخص نموده است.

طی این 5 سال سرمایه‌گذاری، متقاضی از تمامی حقوق اشتغال در برمودا بهره‌مند خواهد بود. تمامی اعضای درجه اول خانوادة متقاضی اصلی، یعنی همسر و فرزندان، نیز طی این مدت می‌توانند در برمودا اقامت داشته باشند. با این حال، برای هر کدام از آنها مبلغی اضافه دریافت خواهد شد.

مرحلة دوم برای اخذ اقامت دایم برمودا، پس از 5 سال اول اتفاق خواهد افتاد؛ زمانی که سرمایه‌گذار برای درخواست اقامت دایم این کشور قابل صلاحیت تشخیص داده می‌شود و به او اجازه داده خواهد شد تا به مدت دلخواه خود در این کشور زندگی کند. جمعیت جزیرة برمودا در سال 2020 کمتر از 70 هزار نفر تخمین زده شده است.

هزینة هر دو گواهی که پس از هر مرحله به متقاضی اعطا می‌گردد به طور جداگانه دریافت خواهد شد؛ گواهی اقامت دایم می‌تواند برای متقاضی اصلی بیش از 50 هزار دلار هزینه داشته باشد، در حالی که مدرک بعدی که اعطا می‌شود برای متقاضی اصلی و هر فرد خانوادة او تنها نفری 2625 دلار محاسبه شده است. به علاوه، سایر هزینه‌های دولتی جهت اخذ اقامت دایم به سرمایه‌گذار و خانواده‌اش نیز جداگانه از آنها دریافت خواهد شد.

جیسون هیوارد، وزیر کار و نمایندة پارلمان برمودا، طی اظهار نظری به تازگی گفت: «سیاست جدید دولت برمودا از افتتاح این برنامه بر اساس سرمایه‌گذاران خاص در دنیا هدف‌گذاری شده است و باعث رشد اقتصاد این کشور خواهد شد، همان طور که موجب توسعة کسب‌وکارها، حمایت از اشتغالزایی و نیز افزایش سرمایه در کشور شده که می‌تواند در نهایت به خیریه‌های محلی کمک شایان توجهی کند.»

اخبار تکمیلی دربارة این برنامة اقامتی از طریق سرمایه‌گذاری به زودی در اختیار علاقه‌مندان به سرمایه‌گذاری در خارج از کشور قرار خواهد گرفت.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *